tijketong.reismee.nl

veilig aangekomen

Ik heb het niet zo op vliegen. Dat is eigenlijk nog zacht uitgedrukt; ik heb er een hekel aan!!! Veel mensen in een kleine ruimte op elkaar geplakt, sommige die de persoonlijke hygiëne noet zo serieus nemen of gewoon deodorant overbodig vinden, weer andere die het nodig vinden om vlak voor vertrek het hele parfumflesje over zichzelf leeg te spuiten...... het is dat ik weet dat vliegen me op mooie en bijzondere plekken brengt anders zou ik het niet doen.

Maar goed, zaterdag om 11 uur vertrokken we voor de eerste vlucht richting Madrid, zo kort dat het zelfs voor mij goed te doen was. Maar dan deel 2..... naast alle bovengenoemde redenen begrepen we ook ineens waarom onze tickets zo goedkoop waren zelfde maatschappij als vlucht 1 maar ondanks de duur van deze vlucht geen tv, stewards (dessen) die lachen veel moeite vonden, niet zelf je frisse lucht kunnen regelen en naast de lunch alleen een snack en verder geen mogelijkheid om eten te kopen..... je kan je voorstellen dat dit 9 zeer lange uren waren!

Maar goed, hoop gezeur bij elkaar....rond 23 uur kwamen we aan bij ons hotel in Bavaro; punta Cana. Een bed, wc en douche en ook maar 5 stappen verwijderd van het strand! Na een klein biertje om te proosten op onze vakantie snel ons bed in gerold om even bij te tanken.

Vanochtend gelijk lekker bij een lokaal tentje kunnen ontbijten en toen op naar het strand....uhhhb dat denk je. Als je hier namelijk niet in een resort zit is het nog best lastig om een stuk strand te vinden waar je mag neerploffen . Maar na een flinke wandeling, waarbij we gelijk Bavaro hebben kunnen bekijken, en een Dominicaanse lunch toch een heerlijk plekje gevonden. Lekker kunnen genieten dus van de blauwe lucht, het witte zand en het heldere water. En ja, ook de eerste cocktails zitten erin ? Nu even lekker douchen en dan zo eens kijken of we ergens een lekker visje kunnen krijgen .

Morgen gaan we verder en zullen we met een kleine tussenstop in Higuey naar Hato Mayor del Rey gaan voor het eerste familie bezoek.

lieselot

ohh pfff stom hoor al die hotels die stranden claimen. Echt zwaar vervelend. Truc is om een handdoek te jatten en doen alsof je een gast bent. hahah! Veel plezier!

Jacqueline

Reis graag mee! Grappig: jouw rugzak WAS in Vietnam, mijn rugzak zal er over n week of 6 zijn...