tijketong.reismee.nl

Higuey en Hato Mayor del Rey

Vroeg wakker worden, en dan niet van de wekker, maar gewoon omdat je goed bent uitgerust. Dan sportkleertjes aan, de straat over steken en met de zon nog achter de wolken op je blote voetjes het strand op voor een stuk joggen. Zo zag maandagmorgen onze laatste uurtjes in Punta Cana eruit, wat wil een mens nog meer!!

Na het ontbijt onze rugzak ingepakt en toen met de guaga (zo'n 10 pers busjes waar je met ong 20 man (en je rugzak ????) wordt ingepropt) naar het busstation om hier de bus te pakken naar Higuey. Hier zijn we naar de Basilica Catedral Nuestra Senora de la Altagracia geweest, erg mooi!! Behalve de basiliek is hier in Higuey niet veel te doen en dus zijn we na een picknick in het park onder de palmbomen gelijk de bus weer ingestapt Door naar Hato Mayor del Rey. Hier werden we heel luxe opgehaald door een van Eric zijn nichten. Nadat we onze tas hadden gedropt en heel wat rondjes door her dorp zijn gereden om gelijk zoveel mogelijk mensen gedag te zeggen konden we ons bij zijn tante (waar we ook verbkijven) eindelijk even kunnen opfrissen . Na de douche stond er overigens een heerlijk maaltje voor ons klaar. Later op de avond werden we afgezet bij een kroeg waar een neef van Eric en vrienden op ons wachtten. Jaja, tijd voor een drankje en een dansje!! Al moest ik dat dansje volgens de fam wel eerst nog even leren. En dus werd ik door eric zijn neef van mijn kruk getrokken en was het tijd voor mijn eerste Dominicaanse dansles......ik ben geslaagd!! ?.

Behalve een kijkje bij de begraafplaats, het lokale honkbalveld en een bezoekje aan eric zijn oude basisschool is hier niet heel veel te doen en dus bestond gister en vandaag voornamelijk uot familie, familie en familie. Helemaal niet erg want iedereen is super gezellig en lief! Ook niet verkeerd natuurlijk is dat er telkens een heerlijke home made Dominicaanse maaltijd voor ons klaar staat ????

Vanavond gaan we nog eten bij een oom van Eric en dan is het alweer voorbij met de familie tijd. Morgen zullen we onze spullen pakken en vertrekken richting Samana.

Nicole

Hoi hoi, wat een mooie reis. Wij gaan in juli met ons gezin naar Puerto Plata. Wij zijn niet zo avontuurlijk ingesteld als jij maar willen wel veel zien. Wij gaan meestal voor het veilige, vandaar ook een vraagje: heb jij misschien enig idee hoe we in contact kunnen komen met een local om excursies mee te doen. Ik zie je schrijven over nichten van Eric, vandaar dat ik de stoute schoenen aan het getrokken en het heel brutaal aan je vraag :):). Tips zijn meer dan welkom over de DR. Kei bedankt als je de tijd wilt nemen om te reageren. Je kunt me ook mailen op nicolebrekelmans@hotmail.com