tijketong.reismee.nl

Sosua en Puerto Plata

Yessssss.....donderdagochtend, ik ga weer lekker duiken! Na wederom een nacht met alleen maar regen was het gelukkig droog. En dan, kom je aan bij de duikschool en kijk je naar de zee.... die is behoorlijk wild en dan weet je al dat dat voor het zicht met duiken niet heel bevoordelijk is. Een van de divemastets zei ook dat het even wachten was op de rest of we wel zouden gaan..... gelukkig, iedereen was er voor in!!! Tijdens het verzamelen en klaarzetten van de spullen kwam het wel nog even met bakken uit de lucht.!! Gelukkig stopte dit toen we het water op gingen want het was een simpele duikboot zonder overkapping. Vanwege het weer was het zicht wat matig maar wel heel veel koraal en lekker relaxed duikje gemaakt. Wel besloten we om het bij 1 duik te laten ipv 2. Ook de rest van de dag zat het weer niet mee en dus hebben we ons zelf na de lunch bij een koffietentje met wifi in het dorp geplaatst om het een en ander de regelen voor de komende dagen.

Vrijdag zijn we naar Puerto Plata gegaan. Ook afgelopen nacht weer veel regen en daar kregen we in de bus onderweg nog een restje van over ons heen. En ja, dan ben je dus in Puerto Plata en is het nog heel bewolkt..... dan breng je dus een bezoekje aan de Brugal ( de Dominicaanse rum ) fabriek. Logisch natuurlijk dat de rondleiding wordt afgesloten met een proeverijtje van rum; helemaal geen probleem hoor om 10:30 in de ochtend. Vanuit de fabriek zijn we doorgelopen naar de boulevard van Puerto Plata en hebben deze van begin tot eind gelopen, best een eind nog. I middels was het aardig opgeklaard e besloten we dus nog even te genieten van het strand. Beetje jammer dat het zo hard waaide dat we werden weggewaaid en gezandstraald.... ok, dan maar terug naar Sosua. Zo fijn, dat strand ligt in een soort baai en daar was het dus windstil!!! Natuurlijk even een verfrissende duik genomen en toen op ons handdoekje geploft. Er kwam een massage vrouw lang die ons een freelance sample wou geven en dat dus ook gewoon deed..... Ze had zulke magische handen dat ik haar toch maar heb betaald om nog even te Door te gaan . Hoe ideaal is dat, op je handdoekje in het zand, live Dominicaanse trommelmuziek op de achtergrond terwijl je heerlijk wordt gemasseerd ?

Lieselot

Hmmmm heerlijk, dus ondanks de regen en wind wel warm?

Rick

Hoi lidverds
Jammer van het weer voor jullie maar een massage p p het strand is wel weer relaxt Wij genieten van de sneeuw vandaag weer zo'n gehad toppi xtc van ons