tijketong.reismee.nl

Juan Dolio

Vrijdagochtend heel vroeg werden we wakker en we zijn gelijk vertrokken richting Juan Dolio. Dit is vanaf Santo Domingo maar een uurtje met de bus en dus waren we er al om 8:30 uur. Eerst even ontbeten en toen richting het hostel gewandeld. Don Pedro hostel is klein, schoon, lieve eigenaren en aan de overkant van de straat is het strand. Nadat we onze tassen in de kamer hadden gedropt eerst aan de wandel om geld te wisselen. Bij de eerste plek kon dit niet en omdat we er al weer een aardig stuk op hadden zitten hebben we een motoconcho gepakt naar de dichtstbijzijnde bank. Ondanks dat Juan Dolio echt een heel klein dorp is zijn de afstanden best groot. Dus na de bank hebben we ons laten afzetten bij een plek waar er fietsen worden verhuurd om het is zelf wat makkelijker te maken. De planning was om hier alleen vrijdag een dagje strand te doen maar het is hier zo heerlijk rustig dat we op onze fietsje terug richting het hostel gelijk besloten om een dagje langer te blijven. Na de lunch hebben we een heerlijk relax middag gehad op het strand waar we ook eindelijk een x samen met een biertje erbij hebben kunnen genieten van de zonsondergang. Na het eten nog een drankje gedaan bij de plaatselijke kroeg. Er was karaoke en Eric heeft mee gewoon zo gek gekregen ook een liedje te zingen!!

De fietsen hebben we natuurlijk niet voor niks en dus zijn we vandaag (zaterdag) als echte Hollanders met de fiets op pad gegaan. Zoals ik al zei is Juan Dolio heel klein en het duurde dus ook niet lang totdat we het einde van het dorp en dus ook de weg hadden bereikt. Natuurlijk kan je verder op de grote weg maar dat is nou niet bepaald een veilige keuze. Gelukkig zagen we een grind paadje en dus besloten we om deze in te fietsen op zoek naar een strandje voor een picknick. Heerlijk fietsen dwars Door de natuur. Overal vlinders en ook hoorden we heel veel vogels die we nog nooit hadden gehoord. Beetje jammer dat we ze niet konden zien (sorry Erik, anders hadden we een foto voor je gemaakt). Nadeel was wel dat er naast alle mooie beestjes ook heel veel minder mooie beestjes waren zoals muggen en rode mieren ......... Via nog weer een zijpaatje kwamen we bij een soort van klif met rotsen, echt geweldig mooi!!!!! Heerlijk gefietst maar nog niet ons plekje gevonden voor de picknick dus maar weer terug richting het hostel. Via deze weg zagen we toch nog een straatje wat we op de heenweg hadden gemist. Toch maar even in fietsen dan..... en ja hoor : a piece of heaven on earth!!!! En op een paar locals na ook heerlijk rustig.

Eenmaal terug in het dorp eerst een verfrissende duik in zee genomen want het was weer behoorlijk warm vandaag. En dan gaat zo'n dagje fietsen op een kinderen mountainbike waarbij je knieën in je nek zitten je niet in de koude kleren zitten. De zadelpijn is bij ons beide ook meer dan aanwezig..... hahaha

Nog weer een heerlijk middag op het strand gehad. Helaas was het niet zo rustig als gister want ja het is weekend, dus ook alle locals waren naar het strand gekomen om de verkoeling op te zoeken.

Inmiddels hebben we onze fietsen weer afgegeven en zitten we te wachten op schijnbaar de beste hamburgers in het dorp terwijl een bandje live muziek speelt.... Wij zijn happy!!!

Morgen laten we dit fijne plekje weer achter ons en gaan we Door naar Bayahibe