tijketong.reismee.nl

Sosua en Cabarete

In Azië zijn de afstanden die je moet afleggen vaak gigantisch. Zo heb ik in Vietnam al in de nachtbus gelegen met mijn rugzak tussen mijn benen geklemd tegen de diefstal tussen wildvreemde mensen terwijl mijn hoofd bij ieder hobbeltje tegen het plafond van de bus knalde. En in Indonesië een dag lang in de bus gezeten terwijl ik aan de diarree was..... dat is hier wel anders. Zo hebben wij dinsdag een van onze grootste afstanden moeten afleggen. Dat was in vrij luxe guagua met 3 uurtjes prima te doen. In tegenstelling tot Azië vertrekken de bussen hier alleen niet bepaald op tijd. Zo zou volgens onderzoek onze bus rond half 8 vertrekken.... omdat het hier helemaal niet raar is dat de bis gewoon 20 minuten eerder komt moesten we dus vroeg op om rond kwart over 7 bij de halte te zijn. Wachten .... ook een onderdeel van reizen. En dat hebben we ook moeten doen. Maar goed, om kwart voor 9 konden we eindelijk vertrekken!

Via airbnb hebben we een heel goedkoop hotelletje gevonden en dus besloten om langer in sosua te blijven en van daaruit uitstapjes te maken richting Cabarete en Puerto Playa. Hotel Romanoff ligt aan de rand van het centrum en 10 minuutje lopen bij het strand vandaan. Simpel maar alles wat je nodig hebt; een bed, wc en douche (lessen : gaat in de muur waar stromend water uitkomt) met zelfs warm water. Stiekem is dat na tot dusver douchen met emmertjes koud water best fijn.

Na aankomst zijn we gelijk richting het strand gegaan op zoek naar duikschool. Makkelijk te vinden en dus gelijk 2 duiken geboekt voor donderdag; zin in!!!

Het strand van Sosua is gezellig met een soort van boulevard op het strand ook met super veel barretjes en souvenierwinkels. Leuk gedaan maar ook erg gemaakt. We zijn even heen en weer gelopen om de boel te verkennen en toen weer terug het centrum in om onzelfstandige te trakteren op een heerlijk ijsje want het was echt bloedje heet!! 'S avonds weer lekker lokaal gegeten en de avond afgesloten met een drankje en potje poolen ; ik heb lekker gewonnen ?

Mijn huid reageert niet zo goed op deed en dus heb ik antimuggenspul zonder deet mee. Normaal gaat dat goed maar de muggen hier heb er blijkbaar maling aan. Mijn benen zien er dan ook uot als een vulkaan landschap. Door de jeuk werd ik dus vanacht weer wakker en kon horen dat het flink aan het regenen was. Gelukkig was het vanochtend weer droog en konden we even heerlijk naar het strand joggen en daar trainen. Want ondanks het vele wandelen missen we onze trainingen best wel. Na het ontbijt zijn we vertrokken naar Cabarete om hier een dagje Door te brengen. Helaas begon het onderweg weer flink te regenen. Dus bij aankomst eerst maar even koffie en wachten tot het weer droog werd. Gelukkig duurt de regen in dit soort gebieden nooit heel lang en dus konden we vrij snel op pad. Cabarete is een echt surfparadijs, vanwege het weer was hier alleen weinig van te zien op het water. Eigenlijk is deze stad niet meer dan een hele lange straat met veel winkels en barretjes vanwaar je Door kan steken naar het strand.

En ja., wat doe je als het weer niet heel erg mee zit; winkelen. Dat betekende dus veel te lang in heel leuk bikinizaakje waar ik dus ook veel te veel geld heb uitgegeven aan een bikini ???? maar goed, die is dan ook wel handgemaakt, aan 2 kanten te dragen en ik weet zeker dat niemand in Nederland aankomende zomer dezelfde bikini heeft.

Achter de wolken schijnt de zon dus na de lunch zijn we toch nog even lekker op het strand beland. Helaas niet heel lang want de lucht werd weer zwart, de wind trok aan en ook de regen kwam er weer bij. Ach ja, je kan niet een maand lang alleen maar volop zo'n hebben.

Hoop wel dat het weer morgen beter is want dan ga ik duiken. En het zicht is met blauwe lucht en zon toch vaak net iets beter. Heb er in ieder geval super veel zin in!!!!!

Reacties

Reacties

m

Kijk of ze daar off hebben van het merk Johnson en Johnson. Voor de muggen. Goed spul

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!