tijketong.reismee.nl

Jarabacoa

Zaterdagochtend zijn we vertrokken naar Jarabacoa. Op zich maar 3 uurtjes maar met veel overstappen van bus naar taxi, een andere bus en weer een taxi niet bepaald een pretje als je ziek bent....en dus werd ik elke x door Eric wakker gemaakt als het tijd was om over te stappen om mijzelf van het ene naar het andere busje te slepen. Wat was ik blij toen we aankwamen bij ons hostel in Jarabacoa! Echt een super mooi huis net buiten het centrum midden in de bergen. Heeft een gezellige gemeenschappelijke woonkamer, mooie grote open keuken en buiten niet alleen een gezamenlijke ruimte maar ook hier een keuken en bbq. Eerst maar onze tassen op onze kamer (een vide boven de hal met 2 matrassen) gegooid om daarna even bij te komen van de voor mij zeer vermoeiende reis.

Vanaf het hostel is het ong 15 minuten lopen naar het centrum. Was nog steeds niet lekker maar wou toch wel wat bewegen en dus besloot ik om met Eric mee te gaan om boodschappen te doen. Hahaha.....tong op mijn knieën, zweet op mijn rug en iedere paar honderd meter moeten stoppen om te drinken en op adem te komen. Tja, ik had toch maar beter 'thuis' kunnen blijven. Ik heb Eric bij achtergelaten bij andere meiden in het hostel met een spelletje kaart en heb zelf heel erg op tijd mijn matrasje opgezocht.

Zondagochtend om 9 uur werden we opgehaald door 'flying Tony' om te gaan paragliden. Goed geslapen maar nog steeds niet helemaal fit dus toch maar wat pillen naar binnen want ja, deze activiteit wil ik no way overslaan!!! Dus hup, de jeep in, een flink eind de bergen in rijden, aankomen op een top van de berg, harnas aan, helm op, vastgekoppeld worden aan iemand en dan, on the count of three, just run......Dus dat doe je dan ook tot je voetjes de grond niet meer raken en je ineens als een vogel Door de lucht zweeft ? en hoort : now just sit back en enjoy. Wat is het hier mooi en wat is dit gaaf!!!!!!! Worden kunnen dit niet omschrijven dus dat laat ik de foto's en filmpjes doen als we weer terug zijn ???? Na nog wat adrenaline met een 360 veilig geland in het gras.

Jorge en Jessica (2 amerikanen die wonen en werken in Punta Cana) zitten ook bij ons in het hostel en waren ook mee paragliden in de ochtend. Toen we eenmaal terug kwamen nodigden ze ons uit om met hun mee te gaan naar Salto de Jimenoa Dos. Dit is een 60 mtr hoge waterval in Jarabacoa waar ooit de opening scène van de film Jurassic Park is opgenomen. Deze waterval stond nog op onze to do list dus ja, wij gingen gezellig mee. Met hun auto weer een stukje de bergen in, toen via een smal en best stel bos/berg paadje naar beneden om vervolgens een heel erg verfrissende duik te nemen bij deze super mooie waterval. Ja, we zitten hier in de bergen en het is dan ook een stuk kouder dan aan de kust. Na een redelijk pittige wandeling (nog steeds niet helemaal fit????) terug naar boven weer in de auto gesprongen om Door te rijden naar Constanza, een dorp zo'n 35 km van Jarabacoa, nog iets hoger in de bergen en dus ja, ook nog weer wat kouder. Maar ik klaag niet hoor, het is hier in de bergen zo anders en echt verschrikkelijk mooi!! Aangezien het zondag was waren zo goed als alle winkels en restaurants dicht, maar dan heb je wel alle locals op straat die hun weekend aan het vieren zijn op zijn Dominicaans; harde muziek, dansen en drank en dat gewoon lekker op straat ????

Op onze weg terug zijn we gestopt bij een collega van Jessica en Jorge. Een huisje in de bergen van Constanza waar we allemaal met open armen werden ontvangen en gelijk even Door de tuin werden geleid; sinaasappel bomen, Stevia planten, avocado boom en nog veel meer!! Hoe fijn als dit je achtertuin is..... Verbaasd over de grootte van de avacodo's hier aan de bomen werden er gelijk een paar voor ons geplukt om mee te nemen; JAMMIE!!!!

Na een lang ritje terug omdat we Door de mist niet echt meer konden zien raakten we in het hostel aan de praat met 2 Nederlandse meiden. Met hun en de jongens van een deurtje verder zijn we gisteravond nog op stap gegaan. Ik dacht dat ik in een rustig en beetje saai dorp zat.... hahaha, echt niet!! Stel je de GM voor op een hete zomeravond maar dan gewoon op een kruising op straat, alle mensen buiten en het verkeer raast er Door heen..... geweldig!!!! Dit had ook alles te maken natuurlijk met de feestdag die van dinsdag naar maandag is verplaatst.

Vanochtend heerlijk rustig rustig aan gedaan en na het ontbijt onze spullen gepakt en vertrokken richting Santo Domingo.

Reacties

Reacties

Rick

Wat een ervaring lijkt mij dat zeg paragliding en de lekker de bergen in geniet maar hoor samen ??????????????van ons twee

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!