tijketong.reismee.nl

Santo Domingo

Maandag rond 13:30 uur kwamen we aan in Santo Domingo. Via airbnb een heel che april slaapplekje gevonden in Zona Colonial waar we met de taxi voor de deur werden afgezet. Prima plekje en ook weer heerlijk centraal. We zijn gelijk maar het centrum ingegaan om het een en ander te bekijken maar vanwege het feest was er veel gesloten.

Dinsdag werden we heel vroeg wakker (fijn zo'n vent die zijn wekker vergeet uit te zetten) en dus zijn we na het ontbijt gelijk naar El Faro gegaan iets buiten de Zona Colonial in de hoop om de grote drukte van bussen met toeristen voor te zijn...gelukt?!!! El Faro is een museum/monument ter nagedachtenis van Columbus en ook zij resten liggen hier, echt een super groot, mooi en indrukwekkend gebouw! Niet alleen over Colombus maar ook met andere dingen die heel belangrijk zijn in de geschiedenis van de Dominicaanse Republiek. Na een wandeling over de Malecon (boulevard) zijn we weer terug gelopen naar de Zona Colonial om een route te volgen langs kerken, cathedralen en monumenten. Ondanks dat de feestdag (geboortedag van Duarte) verplaatst was naar zondag was er op alle belangrijke plekken Devilee te vinden, heel leuk om te zien allemaal! Omdat we nog wat tijd over had de zijn we ook nog langs de sigarenfabriek geweest waar alles met de hand wordt gemaakt!!! Om de hoek zit het chocolademuseum waar we ook maar even naar binnen zijn gewandeld, hier konden we allemaal hele bijzondere likeurtjes proeven op basis van chocola....JAMMIE!!

Na 2 dagen centrum wel weer even genoeg cultuur gesnoven en dus zijn we woensdag naar Boca Chica gegaan, een kustplaatsje vlak bb ij Santo Domingo. Is hier weer zo anders dan andere stranden die we tot dusver hebben gezien. Echt hagelwit zand, helder blauw water en in tegenstelling tot andere stranden kan je hier heel veel het rustige water in lopen tot het diep wordt. Na een kopje koffie zijn we lekker op een bedje geploft maar dat was helaas van korte duur...... De lucht werd ineens pil zwart en de regen kwam echt met bakken uit de lucht!!!! Tuurlijk, Marijke gaat een dagje naar het strand.....hahahaha. Nee hoor, dit was echt een tropische bui en dus konden we na een klein kwartiertje weer heerlijk gaan liggen ????

Dinsdagavond waren we al eten geweest met Eric zijn vader en half broertje en zusje, geel gezellig! Toen we woensdag op het strand lagen werden we Door zijn vader uitgenodigd om die avond bij hem thuis te komen eten, daar zeggen wij natuurlijk geen nee tegen. Ook nu weer super gezellig en ook Eric zijn andere broertje en zusje kunnen ontmoeten.

Vandaag hebben we de metro gepakt naar Santo Domingo. Deze stad is alleen zo groot dat je zonder auto weinig kan. Uiteindelijk zijn we van het ene naar het andere metrostation gelopen om toch iets van de stad te kunnen zien.

Wij hebben wel weer genoeg stad gehad nu dus morgen gaan we weer lekker verder. Juan Dolio is de volgende stop.

Arianne

Wat een heerlijke verhalen elke keer! Wat zien en doen jullie een hoop; gaaf hoor!
Dikke kus, oom van de vier kids xxxx